luni, 17 octombrie 2011

Transformare- Pe Culmile Disperarii

"Dacă aş putea, aş aduce întreaga lume în agonie, pentru a realiza o purificare din rădăcini a vieţii; aş pune flăcări arzătoare şi insinuante la aceste rădăcini, nu pentru a le distruge, ci pentru a le da altă sevă şi altă căldură. 
Focul pe care l-aş pune eu acestei lumi n-ar aduce ruine, ci o transfigurare cosmică, esenţială" - Emil Cioran "Pe culmile disperarii"

As vrea sa recunosc: Il iubesc pe Cioran dinainte de a ma naste!...
Cuvintele sale sunt mereu deschizatoare de drum....iti daruiesc posibilitatea de a explora
Recitind pasajul de mai sus mi-a trecut prin cap:
Tu Ce sentiment ai cand te gandesi la radacina ta?
Si ce sentiment ai cand te gandesti la aceasta lume din care faci parte, acum?...

Uneori parca iti vine sa-ti amputezi sau sa-ti protezezi o parte din suflet, ca sa te faci orb, surd sau fara glas in fata unei lumi lipsite de "a fi"...
....uitand ca si tu esti responsabil de tot ceea ce se intampla in jurul tau...

Exercitiu de vointa:
Cum ar fi sa-ti asumi urmatorul lucru: nu ai venit pe lume pur si simplu...ci ai ales sa te nasti aici, acum si poate pentru totdeauna!





4 comentarii:

  1. I-am admirat pe frantuzi cand au facut din Cioran cel mai mare filosof al lor in viata si ma uitam cu parere de rau ca noi nu ne-am apreciat valorile. Da, si eu am dormit cu Cioran la capul patului, da si eu il iubeam in tineretile mele pe maestrul Cioran, insa m-am trezit intr-o buna zi ascultand de la un batranel profesor de filosofie, fost elev al lui Noica, o istorisire despre Cioran. In urma acestei povestiri am suferit, am plans dar m-am lecuit de Cioran definitiv. Cioran a fost intr-adevar un artist al cuvintelor insa dincolo de asta un mare fariseu si un escroc sentimental. N-a crezut multe din cele ce le-a scris. Dupa ce a amenintat o viata cu sinuciderea a marturit ca de fapt ii e foarte draga viata.Si aici a trisat sau s-a jucat emilus cel mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  2. apai cine a ales sa se nasca... nimeni. ce poti face de te trezesti nascut... responsabilitatea cred ca e impartita. tu nu ai vreo vina pt ca nu ai sanse egale cu altul... unii se nasc fara nici o sansa... se nu zic se nasc morti...

    RăspundețiȘtergere
  3. @ Dialara: Da...uneori este trist...
    Eu cred ca este foarte important cum iti setezi asteptarile si mai ales ce cauti prin intermediul a ceea ce citesti....

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu cred ca este alegerea fiecaruia cum si cand sa vina pe aceasta lume...fie ca este o alegere constienta fie ca este una inconstienta!

    RăspundețiȘtergere

DACA ATI APUCAT SA ARUNCATI O PRIVIRE PESTE ARTICOL, ASTEPT COMENTARIILE VOASTRE!